22 Ağustos 2011 Pazartesi

Yeni başlayanlar için iş görüşmeleri 1

Yeni başlayanlar için iş görüşmeleri 1 dedim başlıkta ama 2. yazmayacağımı öncelikle belirteyim.Çok şey biliyorum konusunda uzmanım anlatıcaklarım tek bir yazıda bitmez havası katsın diye böyle bir yol seçtim.
Şimdi ilgiyi üzerime çektiysem belli başlı tespitlerimden yola çıkarak üç beş satır bişey yazıp uyumaya gidicem.Bu güne kadar gittiğim 20 den fazla iş görüşmesinin bana kattığı tek şey yer yön bilincimin gelişmesi. İlk başlarda koca İstanbulda görüşme yapıcağım yeri bulmak için göbeğim çatlar bulamassam geç kalmayayım diye evden 3 saat erken çıkardım.Gel gör ki ebesinin pantolonunun cebine saklanmış iş yerlerini araya bula kaybola bata çıka adres bulma gurusu oldum. yani neymiş,gittigimiz sayısız iş görüşmesi yer yön duygumuzu geliştirirmiş.
Bunlar haricinde onca iş görüşmesine gittim hala daha ücret beklentiniz sorusu karşısında takılıyorum sevgili okur. mala bağlıyorum. soru mu şimdi bu ? ücret beklentimi söylesem dudağın uçuklarda sen bana bu pozisyon için ayrılan bütçeyi söyleyiver diyorum.pek tatmin edici bir cevap değil tabi.onlarda bunu ima eden bakışlar fırlatıp yerinde bir kımıldanıyorlar.
Ve son olarak başlığın az da olsa hakkını vermek adına sizleri İnsan Kaynakları derslerine geri götürüyorum,kalem kağıt hazırsa geliyor;
-kendinizi öve öve bitiremeyin,
-abuk subuk,saçma salak giyinmeyin (çıkar o kokuşmuş converse leri ayagından!),
-tuzak sorulara düşmeyin.(biraz açıcak olursak,tuzak sorulara düşmeyin.)
-ücret konusunda bi görüş bildiremiyorum çok kararsızım. bi bilen varsa gelsin beni de uyarsın.
-ve referans olayı. abanıp bütün hocalarını yazma.hatta istenmeden referans yazma.hatta istensede bi mırın kırın et. baktın karşı taraf ısrarcı abartma tabi.
-en önemli noktayı en sona bıraktım. gülümse. valla bak çok işe yarıyor. ciguli gibi gülümseme tabi.
-o değil de çalışmak için erken değil mi daha? nebleyim bişey kursuna git. dil okuluna git fln.
-haa bir de anneyle babayla arkadaşla iş görüşmesine gitme. deli misin nesin?

son olarak elbette onlar sizi ararlar...


Yeni mezun olduğum dönemde gittiğim ilk iş görüşmesinde,ki firma isminide vermekten zerre çekinmiyorum,kültür dershanesi. dershane müdürü burcumu sormuştu. bir an unuttum.akabinde söyledim. yengeç burcuyum ama bu onu pek tatmin etmedi. biz daha hırslı birini arıyoruz aslında cevabını aldım. bu da böyle bir anımdır. onlar kaybetti diyor ben uyumaya gidiyorum. sizde iş fln arayın görüşün madem.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

kafama takıldı?